zondag 19 december 2010

Het witte tapijt

Nog 6 keer slapen en het is Kerstmis. Siegfried heeft me verteld dat het een drukke periode voor mij zal worden. We zullen tijdens de komende weken vaak vrienden en familie gaan bezoeken. Ik zal dus mijn beste pootje moeten voorzetten. Misschien krijg ik dan hier of daar ook wel een cadeautje.
In afwachting van de feestdagen hebben we tijdens de ochtendwandeling een paar foto's gemaakt in mijn habitat. Mooi hé...te midden van al die fruitbomen.
Oh ja...toen we deze morgen in een weide aan het oefenen waren, hebben we flink tegen onze voeten gekregen van een meneer met een dikke 4x4. Siegfried zei me dat het de jachtwachter was. Ik mag blijkbaar niet zonder leiband rondlopen in de velden omdat ik dan de konijntjes, de hazen, de fazanten en de wilde eenden verjaag. Hoe kan ik in godsnaam dan een stay oefenen op grotere afstand. Ik ben geen jachthond die achter de wilde beestjes aanzit ! Ik ben verdomme een BORDER, in hart en nieren !
Ik ben languit in de sneeuw gaan liggen tijdens de woordenwisseling en eigenlijk viel die vent nog wel mee. Hij vond met zelfs een leuk hondje dat al heel goed luisterde voor mijn leeftijd. Maar ondanks mijn lief smoeltje mag ik niet meer zonder leiband rondhuppelen.


Voor de liefhebbers ben ik heel even voor het oog van de camera gaan lopen. Ja ja, ik weet het...aan het voetenwerk op de catwalk is nog veel werk !

3 opmerkingen:

  1. Zeg Jackk, krijg je geen kouwe buik als je zo in de sneeuw gaat liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jack van het hageland19 december 2010 om 08:39

    Daar lach ik eens mee...heb je mij al eens goed bekeken?
    Als er sneeuw ligt, geven ze geen les op de hondenschool omdat de meeste honden niet willen gaan zitten of liggen in de sneeuw, aldus de instructeurs. Met mijn bondjasje heb ik daar problemen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ronald, het baasje van je moeder ...21 december 2010 om 00:27

    Niks mis met die pasjes van je hoor !
    Helemaal de stijl van je moeder ... Zo volle bak en zonder remmen !

    Maar oppassen voor de jager & zijn geweer hé !
    We willen nog lang je verhalen lezen hier !

    BeantwoordenVerwijderen