zondag 8 augustus 2010

mijn eerste werkgever

Het was weer een bewogen week.
Maandag 2 augustus 2010, zal voor altijd in geheugen gegrift staan. Ik ben nog maar 10 weken en ik moet al gaan werken. Stel je voor zeg !
Om 5u30 de bench uit voor een plasje gevolgd door een stevig Engels ontbijt, nog even wat spelen en daarna mag ik voor het eerst mee met de grote gele bestelwagen.
Ik ben benieuwd welke voorwaarden ik uit de brand kan slepen bij mijn werkgever.
Een boterhammendoos, een paar nieuwe speeltjes en maatltijdcheque's staan op mijn verlanglijstje. Als Siegfried met dit niet wil geven...begin ik er gewoon niet aan.
Na een vrij korte onderhandelingsronde zijn we tot een akkoord gekomen. Een mobiele telefoon was blijkbaar net iets teveel gevraagd. Maar ja, mijn pootjes zijn toch te dik voor die kleine knopjes.
En ik moet zeggen...ik amuseer me daar wel.
Al die aandacht van de installateurs krijg die er over de vloer komen...gewoonweg zalig. Er zijn zelfs vrouwen van de klanten die me komen bezoeken en ik heb zelfs al cadeautjes gekregen. Tof hé...

Gisteren, zaterdag dus, mocht ik mee naar Sanne en Boris uit Haaren voor een BBQ. Er waren daar twee zielsverwanten van mij. De een was een bruine Labrador en de andere was een Franse Bulldog van 6 maanden. Ook gene simpele, net als ik. Wij hebben de ganse namiddag liggen ravotten. 's Avonds was ik uitgeteld maar het was wel erg leuk.

Allez ... vandaag moet ik weer op de weegschaal gaan staan. Het resultaat is verbluffend. 5 kilo en 500 gram.
"Flink zo" zegt Lut. Ik moet van haar goed eten om groot en sterk te worden.

2 opmerkingen:

  1. Ronald, het baasje van je moeder ...9 augustus 2010 om 00:58

    Hey lieve Jack !

    Blij te horen dat je het zo goed stelt, daar in het verre Hageland.

    En een ijverig baasje ... Want je bent je al aan het inwerken als loodgieter lees ik !
    Goed bezig, vriend ! Over je extra-legaal pakket hoef je je nog geen zorgen te maken ... Dat komt vanzelf in orde als je je inzet voor je job !
    Misschien krijg je op het einde van het jaar wel een bonus of zo ... een BONZO-Bon "Schaapjes drijven" ...

    Nee, als je zo doorgaat, staat je een mooie toekomst te wachten !
    Ik ben alvast fier op je ! En vind het super om je avonturen via deze weg te kunnen volgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Jack, lieve broer,

    Wat lees ik nou, krijg jij ook geregeld onder je viervoeter ? Go, ik kan het niet laten hoor om elke dag weer grappen en grollen uit te halen...allez, ik vind da fijn, maar mijn baasjes soms nie, enne..., weet je als ik pinguin wil spelen in de vijver en de visjes achterna zwem...amaai dan ist 't kot te klein..., dan ben ik op slag weer droog.

    Groetjes van je lieve zus uit Diksmuide,
    ( we spreken wel stiekem es af he ! )
    Jana

    BeantwoordenVerwijderen