zondag 29 augustus 2010

week 13


Afgelopen maandag heeft de mevrouw met de witte jas mijn laatste spuitje gegeven. Volgens haar weeg ik nu 7 kg. Ann ( die witte madame ) is trouwens een toffe ... van haar krijg ik altijd lekkere snoepjes.
Vandaag, zondag 29 augustus, ben ik er achter gekomen dat er ook een keerzijde aan die medaille zit.


Vanaf het ogenblik dat kleine rakkers, zoals ik, al hun spuitjes hebben gekregen, mogen ze met hun baasje naar de hondenschool.
Tijdens de afgelopen weken is Siegfried een aantal scholen gaan bezoeken. Hij wil er absoluut zeker van zijn dat ik de juiste opleiding krijg. Vandaag was het dus zo ver. Wij met z'n tweeën naar de hondenschool Pavlov te Haasrode.
Als ik uit de auto stapte hoorde ik overal geblaf rond me heen, ik was niet echt op mijn "gemak", moet ik toegeven. Eens we de grote poort binnenstapten zag ik nog van die snotapen, zoals ik en dat gaf me al meer vertrouwen, maar toch... Even later mochten alle puppies op de speelweide. Ik was de enige recruut vandaag en ben maar dicht bij mijn baasje gebleven. Hij zal me wel beschermen...dacht ik.
Ja ja...mis poes... Hij hield een oogje in het zeil maar ik moest mijn plan trekken.


Toen kwam de "meester" het veld op. Ik dacht ... die ik ken precies ... en ja hoor... het was Jan Balliauw .. maar vandaag niet vanuit Moskou.
Jan heeft ons vandaag de methode van de positieve bekrachtiging uitgelegd.
We vlogen er meteen in...eerst trainden we op een brugwoordje.



Op onze "tandem" kozen we voor het woordje "YES". Hé ... I'm a English dog in Belgium ! Ik heb ook moeten zitten, liggen, door een buis lopen, volgen met en zonder leiband, over een brug lopen, ... kortom na 50 min was mijn pijpje uit. Maar volgende week zijn we opnieuw van de partij.

we are a winning team
13 weken - 8,00 kg - 38 cm

2 opmerkingen:

  1. Mooi zo Jack, je wordt een echte,alhoewel je baasje op de foto maar bedenkelijk kijkt.Nog veel plezier in de hondenschool. En we zien mekaar vrijdag weer. Ben benieuwd hoeveel je weer gegroeid bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ronald, het baasje van je moeder ...30 augustus 2010 om 04:36

    Wow jack … Wat ben jij veranderd op die paar weken !
    Niet langer een puppie, maar al een echte hond … en wat voor één !
    Met die looks van jou zal je het hoofd van menig teefje gek weten maken !
    Knappe vent hoor !
    En ondertussen een ijverig student én al meertalig ! En dat allemaal naast een baan als loodgieter …. Tellen jou dagen meer dan 24 uur misschien ?
    Als ik dat zo allemaal hoor, dan snap ik waarom je baasje Siegfried er zo afgepeigerd uitziet … en poseert met een bedenkelijk gezicht …
    Wees een beetje lief voor hem hé … Tenslotte is hij het die de volgende 15 jaar je kameraad zal zijn … en zorgt voor je brokjes !

    Vele succes samen !

    BeantwoordenVerwijderen